Aralık 2013’de Fakültemiz AACSB’ye resmi üye olarak kabul edildi.
22 Ocak 2014’te yapılan Akademik Genel Kurul’da üyelik ve içeriği fakülte öğretim üyelerine açıklandı.
5 Şubat 2014 Tarihli Dekan maili ile üye olunduğu ve personelin de AACSB portalına üye olarak aşina olmaları talep edildi.
14 Mart 2014 tarihinde, dekanlık tarafından Yrd. Doç. Dr. Umut Sanem Çitçi akreditasyon sorumlusu olarak atanmıştır. Umut Sanem Çitçi görev yaptığı süre 7 aylık süre içerisinde araştırma görevlilerinden oluşturduğu bir takım ile çalışmalarını yürüttü. Takım şu kişilerden oluşmuştur: - Arş. Gör. Ayşegül KARATAŞ - Arş. Gör. Halil ŞİMDİ ( Uluslararası Ticaret Bölümü), Arş. Gör. Gülcan KAHRAMAN (Sağlık Yönetimi Bölümü), Arş. Gör. Samet ÖZDEMİR (İnsan Kaynakları Yönetimi Bölümü), Arş. Gör. Mustafa KOÇ - Arş. Gör. Mustafa Kenan ERKAN (İşletme Bölümü
Oluşturulan takım, altı toplantı yapmış, Uygunluk Paketi’ni detaylı olarak analiz etmiş ve 2013 -2014 Bahar Dönemi sonuna kadar aşağıdaki faaliyetler üzerine çalıştı:
2014 Yaz döneminde verilerin toplanmasında yaşanan sıkıntılar nedeniyle Dekanlık tarafından Eylül ayına kadar öğretim üyelerine zaman verilmesi kararlaştırıldı.
15 Ekim 2014 tarihinde yapılan Fakülte Akademik Kurul toplantısında Yrd.Doç.Dr. Umut Sanem ÇİTÇİ tarafından AACSB ile ilgili olarak rektör ve akademik personele bilgilendirme yapıldı.
Kasım 2014 tarihinde Doç. Dr. Hakan TUNAHAN Fakülte Akreditasyon Sorumlusu olarak atandı.
28 Eylül 2015 tarihinde Uygunluk Başvurumuz yapıldı.
Ekim 2015'de Frankfurt'ta AACSB'nin Avrupa, Orta Doğu ve Afrika yıllık toplantısına katıldık.
9 Kasım 2015'de AACSB Başlangıç Akreditasyonu Komitesi Uygunluk başvurumuzu kabul ettiğini bildirdi.
Kasım 2015'de Zagreb'te AACSB İşletme Akreditasyonu Semineri'ne katıldık.
Ocak 2016’da Dr. Mohamed Madi AACSB akreditasyonu mentorumuz olarak atandı.
Şubat 2016’da misyonumuzu daha özgün hale getirmek amacıyla öğrencilerimiz, öğretim elemanlarımız, mezunlarımız ve iş dünyasının görüşlerini almaya ve elde edilen verileri çözümlemeye başladık.
1 Şubat 2016 AACSB’nin “İlham Veren İnovasyonlar” inisiyatifi, SAÜ'deki yabancı öğrencilerin Sakarya'daki işletmelerde isteğe bağlı stajını içeren UPEP’i, işletme okullarının nasıl yenilik yaptıklarını ve işletme eğitimi çevresinde çeşitliliği nasıl sağladıklarını temsil eden 30 inovasyondan biri olarak tanıdı. UPEP, 35 ülkeden, 200’den fazla okuldan, 300’den fazla inovasyonun sunulduğu bir değerlendirme arasından seçildi.
Mart 2016’da fakülte personelinin akademik çalışmalarını içeren entelektüel katkılarını ölçmeye yönelik 2 nolu standart ile fakülte öğretim üyelerinin, programlar ve fakülte düzeyinde yeterliğini analiz eden 15 nolu standardın hazırlıklarını tamamladık.
Mart 2016’da akreditasyonun bilinirliğine yönelik poster ve broşür bastırdık; standlar kurarak öğrencilerimizi bilgilendirmeye başladık.
Mart 2016'da Mentorumuz fakültemize ilk ziyaretini gerçekleştirdi.
Mayıs 2016'da fakültemiz Milano'da yapılan AACSB’nin Avrupa, Ortadoğu ve Afrika Yıllık Akreditasyonuna Konferansı’na katıldı. Toplantı notları için tıklayınız.
Haziran 2016'da akreditasyonun temel taşlarından biri olan “Paydaşlar Üzerinde Etki” oluşturmak için Türkiye’ye örnek olabilecek Fakülte Danışma Kurulu’nu oluşturduk ve ilk toplantısını yaptık.
Ekim 2016'da Sosyal Sorumluluk ve sürdürülebilirlik amacımıza yönelik olarak BM Küresel İlkeler Sözleşmesi, Sorumlu İşletme Eğitimi İlkeleri’ne imza atan Sabancı ve Koç Üniversitelerini de içeren Türkiye’den yedi üniversiteden biri olduk.
Ekim 2016'da önemli projelerimizden biri olan Finans laboratuvarımızın açılışını gerçekleştirdik.
Ekim 2016'da fakültemiz İspanya’nın başkenti Madrid’de yapılan AACSB’nin Avrupa, Ortadoğu ve Afrika Yıllık Konferansı’na katıldı. Toplantı notları için tıklayınız.
Kasım 2016'da “Değerlendirme ile Öğrenim ve program çıktılarını ilişkilendiren yazılım, akreditasyonun şartı olan “Öğrenme Güvencesi”nin (Assurance of Learning) sağlanması amacıyla uygulamaya konuldu.
Ocak 2017'de 50 üniversitemizden çoğu üst düzey yöneticiler olmak üzere çok sayıda akademisyenin yanısıra, Yükseköğretim Kalite Kurulu Başkanı Prof. Dr. Orhan Uzun ve SAÜ rektörü Prof. Dr. Muzaffer Elmas’ında katıldığı ulusal çapta Akreditasyon Bilgilendirme Toplantısı üniversitemizde yapıldı. Toplantı sayfası için tıklayınız.
1 Şubat 2017'de İşletme Fakültesi, öğrenim çıktılarını iş dünyasının talepleriyle eşleştirmek ve mezunların istihdam edilebilirliğini artırmak amacıyla iş ilanlarının içerik analizi üzerine kurulu "Harmony Between B-School and B-World" inovasyonumuz AACSB tarafından işletme okullarının nasıl yenilik yaptıklarını ve işletme eğitimi çevresinde çeşitliliği nasıl sağladıklarını temsil eden 30 inovasyondan biri olarak tanıdı. Bu inovasyon ile global eğitim inovasyonlarında az rastlanır şekilde ikinci kez tanınmış olduk.
Nisan 2017'de misyon ve vizyonumuzun son hali yürürlüğe girdi. Misyon ve vizyon bildirgelerimiz için tıklayınız.
Mayıs 2017'de Viyana'da yapılan AACSB’nin Avrupa, Ortadoğu ve Afrika Yıllık Akreditasyonuna Konferansı’na katıldık. Toplantı notları için tıklayınız.
Mayıs 2017'de Yükseköğretim Kurulu Başkanvekili Sayın Prof. Dr. Hasan MANDAL fakültemiz dekanı Prof. Dr. Ahmet Vecdi CAN, Dekan Yardımcımız Yrd. Doç. Dr. Adem AKBIYIK, Danışma Kurulu üyemiz Ali İhsan Güneş ve akreditasyon koordinatörümüz Doç. Dr. Hakan TUNAHAN'ı kabul etti. Görüşmede fakültemizin son dönemdeki atılımları ve akreditasyon süreci ele alındı.
Temmuz 2017'de Özdeğerlendirme Raporu komitesi göreve başladı. Haber için tıklayınız.
10 Ekim 2017'de Rektörümüzün davetlisi olarak, Dekan, Dekan Yardımcıları, Bölüm Başkanları ve Akreditasyon Öz Değerlendirme takımının katıldığı ve akreditasyon sürecimizin ele alındığı kahvaltılı toplantı yapıldı. Haber için tıklayınız.
18 Ekim 2017'de İşletme Fakültesi dekanımız Prof. Dr. Ahmet Vecdi Can Uluslararası Trakya Muhasebecilik, Finans ve Denetim Sempozyumu’nda “AACSB Akreditasyon Deneyimi: Sakarya Üniversitesi İşletme Fakültesi Örneği” başlıklı sunumunu yaptı. Haber için tıklayınız.
16 – 18 Ekim 2017 tarihleri arasında Malta’nın St. Julian’s kentinde düzenlenen AACSB’nin Avrupa, Ortadoğu ve Afrika Yıllık Konferansı’na katıldık. Haber için tıklayınız.
09-10 Kasım 2017 tarihleri arasında Lübnan’ın başkenti Beyrut’da Lübnan Amerikan Üniversitesi Adnan Kassar İşletme Okulu’nda yapılan AACSB’nin Öğrenmenin Güvence Altına Alınması (AoL – Assurance of Learning) Seminer dizisinin ilkine katıldık. Haber için tıklayınız.
22-23 Kasım 2017 tarihleri arasında Portekiz’in başkenti Lizbon’da yapılan AACSB’nin Öğrenmenin Güvence Altına Alınması (AoL – Assurance of Learning) Seminer dizisinin son aşaması olan II. Seminere katıldık. Haber için tıklayınız.
31 Aralık 2017'de Öz Değerlendirme Raporumuzu AACSB İlk Akreditasyon Komitesi'ne (IAC) ilettik.
10 Şubat 2018 tarihindeki toplantısında AACSB İlk Akreditasyon Komitesi İlk Öz Değerlendirme Raporumuzu (ISER) ele aldı.
9-11 Mayıs 2018 tarihleri arasında AACSB Avrupa, Orta Doğu ve Afrika Yıllık Akreditasyon Toplantısına katıldık.
2 Haziran 2018 tarihinde, revize edilmesi istenen Öz Değerlendirme raporumuz, detaylı ve yoğun çalışmalar sonucu gözden geçirilerek Komite'nin Temmuz ayındaki toplantısında görüşülmek üzere iletildi.
30 Temmuz 2018'de Revize edilmiş ISER raporu kabul edildi.
3 Aralık 2018’de akreditasyon koordinatörlüğüne Dr. Öğretim Üyesi Ece KUZULU atandı.
8 Mart 2019’da akreditasyon koordinatörlüğüne Araştırma Görevlisi Dr. Naciye Güliz Uğur atandı.
1 Nisan 2019'da Öğrenme Güvencesi Çalıştayı yapıldı
Mayıs 2019'da, fakültemizin İlk İlerleme raporu, İlk Akreditasyon Komitesi 'ne (IAC) sunuldu.
Temmuz 2019'da, İlk Akreditasyon Komitesi (IAC) 17-18 Temmuz 2019 tarihlerinde toplandı ve Sakarya Üniversitesi'nin ilk İlerleme Raporunu inceledi.
2 Eylül 2019'da İlk İlerleme Raporu'nun değerlendirmesi fakültemize iletildi ve İkinci İlerleme Raporu’nun hazırlanması istenildi.
Eylül 2019'da mentörümüz Mohamed Madi, görevini devretti.
Aralık 2019'da Fakültemiz Dubai’de gerçekleştirilen, başta Arap Dünyası olmak üzere 20 farklı ülkeden 110 katılımcının yer aldığı Orta Doğu Zirvesi’ne katıldı.
15 Oca 2020'de ICN Business School dekan yardımcısı Sarah VAUGHAN yeni mentörümüz olarak atandı.
Mayıs 2020'de, fakültemizin İkinci İlerleme raporu, İlk Akreditasyon Komitesi 'ne (IAC) sunuldu.
18 Ağustos 2020'de 2. İlerleme Raporu İlk Akreditasyon Komitesi 'nde (IAC) kabul edildi ve saha ziyareti için hazırlık yapılması istendi.
27 Ekim 2020 tarihinde, son öz değerlendirme raporu ve saha ziyareti başvuru mektubu İlk Akreditasyon Komitesi 'ne (IAC) gönderildi.
25 0cak 2021’de İlk akreditasyon ziyaretinin 9-12 Kasım 2021’de gerçekleştirilmesi ve bundan dört-altı ay öncesinde Son Öz Değerlendirme Raporunun hazırlanması bildirildi. AIC tarafından Son rapor hazırlıkları ve saha ziyareti için Rotterdam School of Management, Erasmus University dekanı Steef van de VELDE başkan olarak görevlendirildi.
19 Şubat 2021'de Fakültemiz Akreditasyon Danışmanlığına Prof. Dr. Hakan Tunahan atandı.
16 Mart 2021’de AACSB Koordinatörlüğüne dekan yardımcısı Doç. Dr. Emrah ÖZSOY atandı.
23 Mart 2021'de Danışma Kurulumuzun yenilenmesi için yaptığımız çalışmada İş Dünyasına temsilen Bortek Mühendislik sahibi Adnan Borazancıoğlu ve FGİ şirketi ortağı Ali İhsan Güneş ile kurulun yapısı ve önümüzdeki dönemde yapacağı eylemleri görüştük.
24 Mart 2021 tarihinde bölüm başkanlarımız ve dekanlık ofisi akreditasyon yolculuğumuzdaki nihai süreçlerimizin daha etkin nasıl yürütülebileceğini istişare etmek üzere bir araya geldi
31 Mart 2021 tarihinde yayılımın ve içselleştirilmenin sağlanması amacıyla fakültemizin akademik ve idari personelimizin katıldığı bilgilendirme ve istişare toplantısı yapıldı.
1 Nisan 2021 tarihinde Danışma Kurulumuz yeni döneminin ilk toplantısını tam katılımla gerçekleştirdi.Toplantıda fakültemizin akreditasyon sürecinde gelinen nokta, danışma kurulunun bu sürece katkıları, müfredatların gözden geçirilmesi, öğrencilere sağlanacak staj, iş ve eğitim imkanları ile bilimsel çalışmalara destek verilmesi hususları tartışıldı.
22 Nisan 2021 tarihinde Dönem Danışma Kurulu’nun ikinci toplantısını gerçekleştirdik. iş dünyasının fakülte mezunlarına yönelik görüşlerini ifade eden anketin sonuçlarını ve kurumsal staj programı hazırlıklarının geldiği noktayı ele aldılar. Toplantının en önemli çıktılarından biri danışma kurulunun iş dünyasının temsilcileri tarafından fakülteye kazandırılmasına karar verilen dünyaca tanınmış iş simülasyonu yazılımının satın alınması kararı oldu. Yazılım akreditasyon sürecimizde 8 nolu standarda uyum sağlamamızda önemli bir adım olacak.
Mayıs 2021'de Öğrenme güvencemizi güçlendirmek adına Fakülte Danışma Kurulumuzun sponsorluğunda dünyanın önde gelen İş ve Strateji Simülasyonları geliştiricisi Finlandiya menşeili Cesim firmasıyla yeni bir iş birlikteliği için anlaşmaya varıldı. Öğrencilerimiz simülasyon ile eğitim almaya başladı.
Mayıs 2021'de Stratejik yönetim alanında çalışan ve 2002-2012 döneminde Fransa’nın en eski, dünyanın özellikle lisansüstü eğitim anlamında en iyi işletme okullarından biri olan Emlyon’un dekanlığını, sonrasında da bir süre yönetim kurulu başkanlığını yürüten Prof. Dr. Tuğrul Atamer Fakültemizin Danışma Kurulu üyesi oldu.
19 Mayıs 2021'de 2. Dönem Fakülte Danışma Kuruluşumuzun 3. toplantısı 19 Mayıs 2021 günü çevrimiçi olarak yapıldı. 2021-2022 Eğitim dönemi için Sektör dersi de dahil olmak üzere okulun misyonuna, programların amaç ve hedeflerine hizmet edecek derslerin öneri olarak sunulduğu toplantıda staj geliştirme projesinin geldiği nokta da ele alındı.
2 Haziran 2021'de Danışma Kurulu üyemiz ve Fransa Emlyon Okulu Rektör yardımcısı Prof. Dr. Tuğrul Atamer'in konuşmacı olduğu "Pandemi Sonrası Yükseköğretimde Stratejik Dönüşüm Konferansı"nı öğretim elemanlarımızın katılımı ile gerçekleştirdik. Toplantıda toplumlarda devam eden ve hızlanan dönüşümün, yükseköğretimi ve Özellikle AACSB akreditasyonun 12. Standardı olan Öğretmenin Etkinliği konusunun içine giren ders anlatma yöntemlerini nasıl değiştireceği tartışıldı.
4 Haziran 2021'de Fakültemizde 30 ile en yüksek H endeksine sahip Prof. Dr. Remzi Altuntaş ile araştırma görevlileri arasında 8 ile en yüksek H değerine sahip Ahmet Karakiraz’a Dekanlıkta düzenlenen toplantıda başarılarından dolayı Danışma Kurulumuzun ödülleri verildi.
11 Haziran 2021'de, Fakültemizin Öğrenme Gücencesi Komisyonu toplandı. Toplantıda tamamlanan dönemin ardından, program öğrenme çıktılarına ulaşma noktasında iç ve dış paydaşlardan gelen geri dönüşler değerlendirildi.
11 Haziran 2021'de Fakültemizin Müfredat Komisyonu toplandı.Toplantıda İç ve dış paydaşlardan gelen ders değişiklikleri önerilerinin tümü komisyon üyeleri ile paylaşıldı.
15 Temmuz 2021'de 2013 Aralık ayından beri devam eden akreditasyon sürecimizin önemli bir kilometre taşı olan Son Öz Değerlendirme raporumuzu AACSB'ye gönderdik.
13 Eylül 2021'de akreditasyon sürecimizin nihai kararının verileceği saha ziyareti için Birleşik Arap Emirlikleri Üniversitesi öğretim üyesi Prof. Dr. Mohamed Madi ve Southampton Üniversitesi öğretim üyesi Doç. Dr. Surendranath Rakesh ile online görüşmeler gerçekleştirildi.
25 Ekim 2021'de Danışma Kurulumuzla AACSB saha ziyareti öncesinde bir araya geldik.
26 Ekim 2021'de bölüm başkanlarımız ile saha ziyareti öncesinde görüştük.
31 Ekim 2021'de öğrencilerimiz ve mezunlarımızla saha ziyareti öncesinde toplandık.
01 Kasım 2021'de fakülte öğretim elemanlarımızla AACSB ziyareti öncesinde tekrar bir araya geldik.
20 Temmuz 2022 tarihinde AACSB Akreditasyonu sürecinin ikinci saha ziyareti gerçekleşti. İkinci saha ziyaretinde Rotterdam İşletme Fakültesinden Steef van de Velde ve ESCA İşletme Fakültesi Dekanı Thami Ghorfi’den oluşan takım ile toplantılar gerçekleştirdi.
31 Ekim 2022 tarihinde akreditasyon sürecini başarılı olarak tamamladık ve AACSB tarafından akredite edildik. Artık dünyanın en nitelikli işletme okullarından biriyiz.